Tal i com vam començar a apuntar en l’article anterior, una de les eines elementals per tal de conèixer l’impacte de la nostra web a la xarxa (a més d’ajudar-nos a millorar el nostre posicionament web), és GoogleAnalytics. En aquest article, us expliquem de forma breu i sintètica aquesta eina.
Google Analytics
Què és?
És un servei que ens mostra les estadístiques de les pàgines web de forma gratuïta.
De què consta?
Consta d’anàlisis concrets amb gràfics.
Què analitza?
Visitants, ens dóna una visió general de les visites i ens informa de quina ubicació, idioma, comportaments, freqüències de visites...tenim
Publicitat, veiem les campanyes, les paraules claus, ubicacions...
Contingut, com la mateixa paraula ens diu, es parla del contingut de la nostra web, la velocitat o les cerques.
De què consta?
Consta d’anàlisis, que pots escollir de la forma que més s’ajusti a les teves necessitats, és a dir, diaris, setmanals, mensuals o amb gràfics.
Què analitza?
Fonts de tràfic, aquí tenim l’oportunitat de descobrir des de quin lloc han entrat al nostre bloc, si per una URL de referència, per un lloc de referència o posant les paraules clau als cercadors.
Què ens interessa més en el nostre cas? Com ja s’ha comentat anteriorment, el nostre propòsit és arribar a ser una de les dues primeres entrades als cercadors quan es busqui “Gestió i Producció de la Informació en Xarxa”. Així doncs, tenim un projecte que ens demana un enfocament professional, i això comporta la necessitat de tenir un anàlisi exhaustiu a la hora de saber la nostra popularitat; Així doncs veiem que Google Analytics ens dóna molta més informació que la categoria d’estadístiques de Blogger.
Perquè utilitzar-lo? Google Analytics és bastant professional, seriós, detallat i molt minuciós. Si tens una intenció similar a la nostra, veuràs com et surt a compte escollir-lo.
Nosaltres pel nostre anàlisi hem utilitzat una versió Beta, però Google Analytics té a l’abast una versió Premium, tot i que de moment tan sols està disponible a Estats Units, Canadà i Regne Unit. Aquesta compta amb una gran dosi de noves propostes informatives, que fins ara no eren possibles (màxima precisió, anàlisis avançats, suport personalitzat i garantia).
Avui dia el món es mou a una gran velocitat i, amb les xarxes socials l'internauta pot i vol saber què passa al moment, per això Google ja ha anunciat “Google Analytics Real Time”, el qual podrà ser utilitzat no tan sols en la versió Premium, sinó també en Beta.
Aquí tenim un exemple pràctic de com utilitzar el Google Analytics, més concretament amb blogger, el nostre servidor:
Per tant, Google Analytics és una gran eina a tenir en compte que ens pot ajudar a analitzar la nostra pàgina per tal de millorar-la i tenir èxit a la xarxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada