Bloc sobre Gestió i Producció de la Informació en Xarxa

Bloc sobre Gestió i Producció de la Informació en Xarxa

13 d’octubre del 2011

Informació a la carta

Les pàgines webs o blocs de la xarxa, necessiten una manera d’organitzar la seva informació per tal de fer-la atractiva, però sobretot que sigui comprensible per l’usuari. Per tal de fer aquesta explicació més entenedora, ens hem centrat en dues pàgines web: L’Imdb i Quo.es.


The Internet Movie Database (IMDb) és una web de base de dades, les quals estan centrades en el món del cinema i totes les seves vessants.

En aquesta pàgina hi podem trobar tres seccions generals: pel·lícules, notícies i fòrums, però també disposa d’un parell de cercadors; Un de general, on la recerca és més àmplia, i un altre de més concret que proporciona diferents categories, com per exemple, títols, actors, directors, productors, etc…

Un cop trobada la informació desitjada, ens apareixen uns altres apartats per tal de poder aprofundir en la teva recerca, com són les característiques generals, ressenyes, arguments i cites…

Aparentment, la seva gestió pot semblar massa simple, no obstant és una pàgina molt meticulosa.

La seva producció d’informació es divideix en dues parts. La primera, és la informació externa, la qual ens dona l’opció de registrar-nos, i posteriorment la possibilitat de participar en fòrums, redacció de crítiques, votacions, etc… La segona, és la informació provinent de fonts internes, les quals són les més abundants de la pàgina.


Quo, és una revista que tracta sobre temes de ciència i tecnologia des d’un punt de vista més actual.

Aquesta segona pàgina que hem escollit, mostra una gestió més complexa i amb una distribució semblant a la del format en paper. La pàgina consta de diverses categories generals; inici, ciència, tecnologia, sexe, blocs, fotos, vídeo i al teu quiosc, les quals aporten diferents subcategories específiques dins la seva secció. Tot i això, en podem trobar quatre d’iguals dins de cada apartat: Quo News, Quo sexe, Tu opines i Foto impacte.

A diferència d’IMDb, la revista Quo té una política de producció totalment diferent. Quo, primerament juga amb la interacció de les dues primeres xarxes socials per excel·lència (Facebook i Twiter). Com a segona opció de producció trobem l’apartat de blocs, redactats pels diferents usuaris ja registrats. Finalment, d’una forma innovadora, trobem una producció audiovisual, la qual pot ser cercada de dues maneres, dins la galeria de vídeo de la pròpia pàgina o amb una font externa com ara Youtube.

Com hem pogut veure amb aquests dos formats de pàgines web, hi ha moltes maneres de gestionar i produir la informació en xarxa. Ja sigui d’una forma més simple, o més complexa, totes dues pàgines tenen una cosa en comú: les fonts; Per una banda, les fonts internes, on la seva informació sempre serà veraç i objectiva. I per una altra banda, trobarem les externes, on l’usuari té l’oportunitat d’aportar la seva opinió en vers aquesta informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada